VILL NI BLI STJÄRNBUTIKEN?

Låt all er personal ha kunskap om hur på bästa sätt ta väl hand om era kunder i er butik.

Vi hjälper er att skapa framgångsrik kommunikation mer era kunder!

 

 

 

 

 

 

 

 

UTBILDNING FÖR BUTIKSPERSONAL

Vår stora dröm är att all butikspersonal ska ha den kunskapen varje stylist/personal shopper har. Varje butiksanställd ska kunna avläsa kundens färgskala, snitt och personliga stil, när kunden kommer in i butiken och sedan med den kunskapen kunna ge kunden precis det den letar efter.

Denna utbildningen erbjuder vi alla butiker som vill skapa en riktigt bra och ärlig relation med sina kunder, som vi vet både gynnar kunden och butiken. Vi har under alla våra år sett att kunderna behöver rätt vägledning i butikerna, ge kunden det där lilla extra som inte förväntades, det handlar om att skapa ett förtroende med rätt kommunikation mellan butikspersonal och kund. När butikspersonalen har uppnått detta, så lämnar aldrig kunden den trygga, proffsiga och kompetenta butiken, för då har just ni hjälpt kunden att stråla med sin personliga stil.

Idag är det ännu viktigare än tidigare att ha utbildad butikspersonal, då konkurrensen från näthandeln är tuff. Det ni kan erbjuda på plats inne i butiken när kunden kommer in till er är en ovärderlig hjälp för era kunder och det kan aldrig online handeln slå. Med er kunskap vet ni vilken typ t.ex. av modell på byxa kunden ska ha med sin kroppsform, vilken färg ni ska sätta till kundens ansiktet och framför allt hur ni ska kombinera kläderna till kunden. Ni kommer ha en väldigt nöjd kund som aldrig lämnar er trygga, inspirerande och kunniga butik.

 Vi har upplevt detta…
”Detta jag, Bernardica Bröddén, VD och ägare för BERNADI House of Style, skriver nedan är vad jag och mitt team under alla år har upplevt. Det gäller självklart inte alla butiker, men tyvärr många av butikerna inom detaljhandeln inom mode. Kunskapen om detta har vi fått genom våra kunder, genom betraktelse ute i butik samt genom samtal med butikspersonal.
Har ni tänk på att när ni ska handla på Systembolaget, teknikaffären eller ostaffären, att alla anställda har en djup kunskap inom och runtom det de säljer till sina kunder. Hur ser det ut med kunskapen i er butik? Vi vet att butikspersonalen idag ska hinna med så mycket annat, så när ny personal anställs så hinner man inte alltid lära ut det viktigaste av allt och det är kunskapen om stil, färg och snitt och det är just detta vill vi hjälpa er med. Vi vill att era kunder ska få den bästa tänkbara servicen när de besöker er butik. Er personal ska vara så kunnig och insatt i det de arbetar med……”

Vi har 15 års erfarenhet från personlig shopping samt stylistutbildningar. Låt oss hjälpa er så att ni kan vägleda och inspirerar era kunder, ge dem en service utöver det vanliga samt få dem att känna sig trygga i er butik med all er butikspersonal. Se det som en investering i era kunder, som kommer att leda till en blomstrande butik med en kundkommunikation utöver det vanliga.

BERNADI House of Style erbjuder både standard och specialanpassad utbildning för er butikspersonal:

  • Stil-, snitt- och färgutbildning för butikspersonal inom mode.
  • Stil-, snitt- och färgutbildning för butikschefer inom mode.
  • Personal Shopper utbildning för butikspersonal.
  • Grundläggande utbildning inom stil-, snitt-, och färg för de som vill börja arbeta eller har bytt inriktning och vill nu arbeta inom detaljhandeln inom mode.
  • Specialanpassade butiksutbildningar efter önskemål till butikschef eller anställda.
  • Workshops

 

Hör av dig, så sätter vi ihop ett paket som passar just er butik.

Varmt välkommen att kontakta Bernardica Bröddén, 0706-880601 / info@bernadi.se